Proces dizajniranja odvija se u uskoj saradnji sa odeljenjima istraživanja, razvoja i proizvodnje.

Sve počinje idejom i crtežom.

Sve počinje idejom i crtežom.

Na početku procesa dizajniranja uvek se nalazi ideja iz koje nastaje crtež. Bilo da je reč o bloku za skiciranje ili o ekranu – ideje, koje su dotad postojale samo u glavi dizajnera, postaju vidljive.

 

Iz mnoštva nastalih skica tada se odabiru najbolji nacrti i oni koji najviše obećavaju, da bi se nakon toga geometrijskim smernicama preradili na način da proporcije, dimenzije i grafika daju skladnu sliku.

Put prema prvom prototipu.

Glineni model sa vernim detaljima trodimenzionalno dočarava ideju dizajna.

Put prema prvom prototipu.

Da bi se moglo proceniti stvarno delovanje, prema odabranim nacrtima izrađuju se modeli od gline u razmeri 1:4 sa vernim prikazom detalja, ali prikazuju se i virtuelno putem podataka koji se vizuelizuju uz pomoć „powerwalla“ – velikog zida za projekciju na kom dizajneri svoje nacrte mogu posmatrati i analizirati iz različitih perspektiva.

Dizajneri mogu sebi predočiti vozilo u pravim dimenzijama pa, između ostalog, jednim klikom promeniti geometriju, boju i teksturu. Obe metode imaju svoje prednosti, ali virtuelni svet do današnjeg dana ne može potpuno zameniti modelovanje.

 

Nakon što je tim doneo konačnu odluku o izboru jedne varijante, uz pomoć uređaja za skeniranje i glodalica nastaje prvi prototip. Svi detalji izrađuju se ručno. Rezultat je gotovo stvaran uzorak koji dočarava sve karakteristične odlike novog vozila.

Unutrašnjost nastaje.

Unutrašnjost se sa nacrta prenosi u razmeri 1:1 i razvija iznutra.
Svi detalji glinenog modela izrađuju se ručno.
Dizajneri zaduženi za „Color & Trim“ posebnu pažnju posvećuju izboru materijala i boja.

Unutrašnjost nastaje.

Unutrašnjost se na početku takođe dizajnira u obliku skice, odnosno vizuelizacije. Glineni model u razmeri 1:1 dizajnerima pruža trodimenzionalni doživljaj razvoja oblika i mogućnost njegovog razvoja iznutra sve dok ne nastane estetski doteran osećaj prostora. Izrađuje se nekoliko unutrašnjosti kako bi se moglo odlučiti koji će se koncept razvijati dalje.

Za opremu površina dizajneri zaduženi za „Color & Trim“ materijale i boje biraju iz stotina uzoraka tkanine, kože, drveta i metala. Delovanje osećaja na dodir i boja priprema se i definiše u „realnim uslovima“ na temelju modela kokpita u razmeri 1:1.

 

Svi elementi upravljanja i prikaza po pravilu se dizajniraju posebno za dotično vozilo i razvijaju dalje do optimuma.

Finale.

Prototip predstavlja rezultat procesa dizajniranja započetog idejom i crtežom.

Finale.

Spoljašnjost i unutrašnjost spajaju se u jedan model. Tim stručnjaka poput slagalice sastavlja individualno, ručno izrađene delove u savršeno vozilo sa svim karakterističnim obeležjima koje je gotovo identično kasnije proizvedenim serijskim vozilima. Nova zvezda stupa na pozornicu.