Inovacija

Prvak aerodinamike.

CLA je oboje: aerodinamičan i zadivljujuć.

Inovacija

Prvak aerodinamike.

CLA je oboje: aerodinamičan i zadivljujuć.

Aerodinamično savršenstvo.

Na prikazu je Mercedes-Benz CLA Coupé iz bočne perspektive u vazdušnom kanalu u hali za testiranje.
Na slici je Mercedes-Benz CLA Coupé u prikazu tri četvrtine zadnjeg dela vozila u vazdušnom kanalu.

Aerodinamično savršenstvo.

Čak i kad se radi samo o hiljaditom delu – to je teška borba. Mercedes-Benz već 100 godina radi na tome da proizvede savršeno aerodinamične karoserije u serijskoj opremi. Taj je angažman sad okrunjen modelom CLA: uz rekordnu vrednost cw od 0,23 i površinu otpora vazduha cw x A s 0,51 m² on je prvak aerodinamike u okviru Mercedes-Benz palete modela i među svim serijskim vozilima. Još samo CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition ima nižu vrhunsku vrednost cw od 0,22. Površinom otpora vazduha od samo 0,49 m² prelazi čarobnu granicu i ulazi u istoriju kao najaerodinamičnije serijsko vozilo na svetu.
Čak su i kod minimalne razlike u vrednostima efekti nemerljivi: što je manji otpor vazduha vozila, to je manja i potrošnja goriva. Na taj način svaki hiljaditi deo vrednosti cw utiče na efikasnost vozila.

CLA 180 BlueEFFICIENCY: potrošnja goriva, prosek: 5,0 l/100 km, emisije CO2, prosek: 117 g/km<p>Navedene vrednosti su „vrednosti CO2 koje su dobijene ispitivanjem vozila u skladu sa NEDC-om“ u smislu čl. 2. br. 2 uredbe Komisije (EU) 2017/1153 izračunate u skladu sa Prilogom XII Uredbe (EZ) br. 692/2008. Podaci o potrošnji goriva izračunati su na osnovu tih vrednosti. Zbog zakonskih izmena merodavnih postupaka ispitivanja, u potvrdu o usklađenosti potrebnoj za registraciju vozila i za eventualni porez na motorna vozila mogu biti unesene više vrednosti. Podaci se ne odnose na pojedino vozilo te ne ulaze u ponudu, nego služe isključivo za upoređivanje različitih tipova vozila. Vrednosti se razlikuju u zavisnosti od odabrane dodatne opreme.</p>

Inteligentna protočnost.

Na slici je šematski prikaz strujanja vazduha na modelu Mercedes-Benz CLA Coupé.

Inteligentna protočnost.

Zahvaljujući aerodinamici vozilo može postati ne samo efikasnije, nego i tiše. Koliko je snažan ovaj efekat zna dr Teddy Woll, voditelj odeljenja aerodinamike, aeroakustike i centra za vazdušni kanal. „Računica je jednostavna: poboljšanje otpora vazduha od 10 bodova predstavlja uštedu od otprilike 0,1 litre goriva. U vožnji autoputem može se uštedeti četvrtina litre goriva na 100 kilometara. Kada bismo ovaj efekat hteli da postignemo smanjenjem mase konstrukcije, vozilo bi trebalo da bude oko 35 kilograma lakše. No, i šumovi vetra su disciplina aerodinamike – manje kovitlanje vazduha znači manje buke u vozilu, a CLA je u svojoj klasi ne samo najaerodinamičnije, nego i najtiše vozilo u svojoj unutrašnjosti."

Izuzetni detalji.

Na prikazu je hladnjak sa rešetkom sa lamelama na Mercedes-Benz modelu CLA Coupé.
Na slici je Mercedes-Benz CLA Coupé u prikazu sedam osmina zadnjeg dela vozila u vazdušnom kanalu.
Na prikazu su nazubljeni spojleri ispred pneumatika Mercedes-Benz modela CLA Coupé.

Izuzetni detalji.

CLA znalački klizi kroz strujanje vazduha: zahvaljujući mnogobrojnim tehnološkim inovacijama inženjeri su otpor vazduha uspeli da smanje na minimum. Kao, npr, hladnjakom koji ima rešetku sa lamelama koja se otvara samo kad je motoru potrebno odgovarajuće hlađenje. „Poboljšali smo tok strujanja vazduha ispod vozila tako što smo obložili veliku površinu donjeg dela, a srednje područje zadnje osovine opremili smo aerodinamičnim optimizovanim zadnjim prigušivačem kao i difuzorom“, objašnjava dr Woll.
„Osim toga smo posebnim aerodinamičnim pneumaticima i nazubljenim spojlerima ispred pneumatika osetno smanjili protok oko njih.
Na to se nadovezuje naš dinamični zadnji deo sa spojlerima na zadnjem poklopcu i zadnjim svetlima pomoću kog možemo još bolje spojiti strujanje iza vozila.“ Pritom je izazov ujediniti optimalnu sposobnost strujanja i savršeno dizajnirani oblik.

„Često je presudan svaki milimetar.“

Na prikazu je Mercedes-Benz CLA Coupé iz bočne perspektive u vazdušnom kanalu.

„Često je presudan svaki milimetar.“

Aerodinamika i dizajn idu ruku pod ruku. Već u ranoj fazi razvoja dr Woll sarađuje sa dizajnerima. „Već kod prvih modela u razmeri 1:4 zajedno utvrđujemo proporcije i poboljšavamo aerodinamiku u vazdušnom kanalu. Tu je nužna dobra saradnja jer je često presudan svaki milimetar. Kao što se lepo može videti u modelu CLA, nema sukoba između aerodinamike i odličnog dizajna. Ovde je važan celokupni koncept zbog kog se ne mogu u svim klasama vozila dosegnuti rekordne vrednosti cw kao u modelu CLA.“, objašnjava stručnjak za aerodinamiku. „"Uprkos tome, svi ostali modeli iz naše porodice kompaktnih vozila takođe će doseći vrhunsku vrednost cw.“ Sa ciljem proizvodnje još aerodinamičnijih modela, inženjeri nastavljaju lov na detalje koji se mogu optimizovati, sa ciljem ponovnog obaranja rekorda.